Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Peach.
Har du fler frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vad är Peach?

Peach är en allt-i-ett plattform inom träning och hälsa som hjälper kreatörer att starta och hantera sin wellness-verksamhet. Den erbjuder funktioner som bokningar, betalningar, hantering av klippkort och medlemskap, kvittohantering, samarbeten, community-engagemang, marknadsföring, bokföring och mer...!

Kan jag använda Peach utan företag?

Ja, du behöver inte ha ett företag för att börja använda Peach, men det är viktigt att se till att följa de riktlinjer som finns från Skatteverket. Om du vill slippa starta företag, och få dina pengar direkt som lön, kontakta oss så kan vi hjälpa dig!

Hur kan jag nå er för ytterligare frågor eller support?

Vårt dedikerade supportteam är redo att hjälpa dig. Du kan alltid nå oss genom e-post på: team@peach.nu För befintliga kreatörer har vi även en dedikerad WhatsApp för snabb och smidig hjälp!

Kan jag använda Peach var som helst i världen?

Ja, det finns inga geografiska begränsningar för att använda Peach, och vi stödjer de flesta valutor. Oavsett var du bor eller reser så ska du alltid kunna hålla dina aktiviteter!

Hur kan Peach hjälpa mig med marknadsföring?

Peach erbjuder exponering mot tusentals användare och SEO-optimerade webbsidor. Det finns också möjlighet att köpa "Boost" för AI-optimerad marknadsföring på sociala medier.

Hur kan jag samarbeta med andra kreatörer på Peach-plattformen?

Peachs unika "collab-funktion" låter kreatörer samarbeta och automatiskt dela intäkter från gemensamma events.

Hur bokför jag intäkter genom Peach?

Du behöver endast bokföra din månatliga intäkt från Peach. Peach tillhandahåller ett underlag som sammanfattar de underliggande transaktionerna. Du slipper alltså bokföra varje enskild betalning. Smidigt va? :)

Vad kostar det att använda Peach?

Peach är helt gratis att använda och ta bokningar via. När du tar en betalning genom Peach så tar vi en plattformsavgift på 3.9% på beloppet. På så sätt växer vi tillsammans, och kostar bara när du tjänar! Inga kontrakt eller uppsägningstider. Läs mer om våra priser här.

Hur bokar mina kunder mina aktiviteter?

Kunder kan boka via webben eller Peach-appen. Varje aktivitet och instruktörsprofil har en unik webbsida för enkel delning och bokning.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Peach erbjuder betalning med populära metoder som Swish, Klarna, Apple Pay, Google Pay, med flera.

Kan jag hålla onlineklasser med Peach?

Peach stödjer både fysiska och online-aktiviteter. Plats för aktiviteter väljs i appen vid skapandet av aktiviteten.

Hur hanterar Peach avbokningar och återbetalningar?

Instruktörer sätter sina egna avbokningsvillkor. Avbokningar och återbetalningar hanteras automatiskt baserat på dessa villkor.

Hur får jag betalt?

Du ser ditt intjänade saldo i Peach-appen. Standardinställningen är månatliga utbetalningar, men mer frekventa utbetalningar kan arrangeras vid behov.

Behöver jag koppla mitt bankkonto för att börja använda Peach?

Det är inte nödvändigt att koppla ett bankkonto för att starta. Pengarna du tjänar samlas i ditt Peach-saldo och betalas ut när du kopplat ditt bankkonto.

Hur fungerar väntelistan när en plats blir ledig i en klass?

När en plats öppnas upp på en tidigare fullbokad aktivitet skickar vi omedelbart ut ett e-postmeddelande och notis till alla på väntelistan. Bokning av platsen sker på först till kvarn-basis.

Hittar du inte rätt svar?

Vår support finns här för att svara på alla dina frågor, hör av dig till oss så hjälper vi dig.

Bli kontaktad ✌️

Lukas Rheindorf

Co-founder Peach AB